önskerubrik?

hej bloggisen!. idag tänkte jag lägga upp egna bilder och recept på en maträtt som heter chicken tikka masala.
 
den var god men lite annorlunda för min smak!
 
 
Du behöver: 4 portioner ris eller annat gryn, 1 gul lök 1 vitlöksklyfta,600g kycklingfile, 1 msk smör eller margarin,
salt 1 msk riven ingefära, 400grm krossade tomater,1 påse tikka masala kryddmix,  2dl matlagningsgrädde 1 hel creame fraiche. 2-4 dl mjölk. mango chutney.
 
 
 
1. koka riset engligt anvisning på förpackning.
2. skala löken och skär den sen skala vitlöken och pressa den. bryn löken och vitlöken i en stekpanna med margarin/smör. när det är klart kan du:
3, skära kyckling fileerna i små bitar och steka dem tillsammans med löken sen kan du krydda med salt och ingefära.'
4.tillsätt krossadetomaterna och grädden och creame fraiche och mjölk låt koka och rör om i en 1/2 minut.
5. tillsätt tikka masala krydd mix och blanda.
6. när riset är klart kan du lägga upp det och tikka masalan på en tallrik och servera med mango chutney.


Hej! Just nu pågår en tävling på min blogg där du kan vinna ett egendesignat iPhoneskal från Caseapp. Var gärna med och tävla! :-)

Svar: ok det ska jag :)
mina

2013-02-05 // 19:36:24

Vad du har i väskan kanske? Jätte fin blogg !

Svar: tack så mycket jag blir verkligen glad. jag kan göra ett inlägg om det ;)
mina

2013-02-06 // 22:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback